Nuffnang Ads

Saturday, October 9, 2010

Sarapan Pagi Di Chukai, Terengganu~


Masa aku buat posting  ni, aku bukanlah di Terengganu. Aku ada di kampung. Tengah mereka-reka apa nak dihadap untuk bersarapan?

Nasi lemak? Roti canai? Kuih-muih? Lontong? Roti jala? Hmmmm, boring.

Quacker oat? Nestum? Buah? Hmmmmm...menyihatkan tapi tak berapa nak "beghahi" bak kata Orang Kelantan.

Tiba2 teringat masa lepak Terengganu dulu, sekali tu pagi tu aku pergi sarapan kat satu kedai makan di Chukai. Nasi putih berlauk tuuuuu. Fuh! Mantap!

Macam-macam lauk ada. Org pun ramai. Nama kedai lupa, tempat dia medan makan depan masjid jamik Chukai. Mcm2 lauk ada beb! Lauk darat ada, lauk seafood pun ada!

Aku x ambik banyak, Ikan Serkut masak lemak, Sotong Sambal dengan Daging Kicap. Letak Sayur Taugeh Masak Lemak Putih. Puhhhhh - berdesup haba panas masuk dalam usus! Memang nikmat. Rasa macam malas nak balik dr cuti masa tu. Mcm nak duk sana je selama-lama. Eksotik la Terengganu! Aku suka! Itu baru bab sarapang jek tuh! Belung masuk bak2 hok laing!

Anyway, back to reality, aku belum sarapan. Nak ke dapur tengok apa ada. Jom! Mengahadap sarapan rutin! Hehe!

No comments :