Nuffnang Ads

Monday, July 26, 2010

Escapism 1 - Cherating



~Cherating~


Ok, selalunya dalam posting sebelum ini, aku banyak paparkan material masa aku ada di sekitar Johor dan Melaka. Kali ni aku nak kongsi material masa aku "cabut" ke Cherating hujung tahun lepas.

Dari Melaka aku ke Segamat. Kemudian ke Muadzam Shah, Gambang, Kuantan dan lepas tu sampai le ke Cherating.

Rasanya ramai tau Cherating kat mana kan. Kalau dari KL berapa jauh & etc. Susah-susah Pakcik Google boleh tolong tunjukkan.

Aku sukakan Cherating sebab inilah pusat peranginan di Pantai Timur yang kedua dekat dengan Melaka bagi aku. Mersing yang paling dekat. Tapi rasanya ramai akan setuju kalau aku kata Mersing tak lah se"famous" Cherating.

Bila dah ke sana, biasalah, cari sata, keropok lekor, makanan laut & benda-benda lain yang takde di Pantai Barat.

Kalau ada can lagi, kalau kepala aku berat dan sarat dengan tekanan kerja, Cherating kira tempat paling ideal untuk aku "lari" sekejap dan rehatkan otak.

Cerita banyak tak guna, tembak tak kena, sama-sama le aku sharekan foto-foto masa aku ke sana!



Chalet Mak Teh
1 malam : RM 50.00
Takde TV



Udang Goreng Mentega Pantai Cherating



Ini le kedai dia! Bukan atas tanah tau! Macam rumah kayu lama-lama yang tiang dia tinggi dalam 6-7 kaki. Lantai kayu. Superb!


Jalan Utama Pantai Cherating

 

No comments :