Nuffnang Ads

Thursday, July 29, 2010

Litar Lumba Pasir Gudang, Johor

Masih ingat nama-nama seperti Eddie Lawson, Kenny Robert, Wayne Rainey & Team Yamaha-Lucky Strike atau Honda-Rothmans???

Sapa2 yg kemaruk dengan MotoGP masa kecik2 dulu mesti ingat lagi. Zaman tahun 80'an banyak race MotoGP buat kat Litar Lumba Pasir Gudang, Johor.

Tapi lepas Litar Sepang wujud, Litar Pasir Gudang dipandang sepi. Namun, demi menghidupkan Litar Pasir Gudang dan menaik-tarafkan status Mat Rempit di M'sia ini kepada menjadi pelumba motoGP yg berkaliber, Petronas pernah anjurkan perlumbaan MotoGP di Litar Pasir Gudang dan aku ada pergi sekali.

Itu pun sebab abang ipar aku kerja dengan Petronas Motorsports, dapat le aku sefamily merasa back-stage passes. Apa lagi, lepas gian le aku masuk situ.

Masa kecik2 mana ada can. Bawah ni aku share foto2 yg aku snap kat sana.

Grand Stage


Parking bay


The Bikes


Team Petronas Sprinta - Thailand's


Team Kawasaki's Bay


Team Lazy's Bay


Back Stage


The Track

Team Apakenamantah's Bay



The Track II


Petronas Sprinta Thailand Team


Supra

Gadis Litar 1


Gadis Litar 2


Gadis-Gadis Litar 3 dan 4


Gadis Litar Ketawanya Terburai

No comments :