Nuffnang Ads

Friday, August 27, 2010

Kacang Pool


1 set kacang pool siap dengan nescafe tarik kurang manis, sedia untuk dikitai!


Close-up

Salam semua. Apa khabar? Sorry lah ya. 2-3 hari kebelakangan tak banyak entry masuk dalam blog ni. Maklumlah, raya makin dekat. Banyak benda nak dibuat. Kerja pun sedikit menggunung. Itu yang buat blog ni "terkelendat" sikit.

Ok, kali ni aku nak tunjukkan sejenis makanan yang boleh tahan famous buat warga Johor Bahru - KACANG POOL.

Masa aku kerja di JB dulu, aku tak tau pun adanya makanan ni. Bila dah pindah dari sana & jumpa sorang staff kat office sekarang, baru aku tau makanan ni wujud!

Kacang Pool ni kandungan dia Roti dengan Kuah Kacang. Roti dia roti bakar la. Kuah Kacang dia tu tak rasa kacang tanah tau.Rasa bake beans sebenarnya. Dia dah dicampur dengan daging kisar, so rasa macam beriyani pun ada, macam inti Roti John pun ada. Tapi sedap la.

Nak sedap lagi diletakkan telur mata kerbau sejibik! Diletakkan jugak limau sejibik untuk diperah bagi menaikkan sedikit rasa masam manis dalam kuahnya tu.

Kacang Pool yang aku layan ni dekat Larkin. Sebelah jalan masuk ke Balai Bomba Larkin. Kalau dari arah Skudai (utara JB) dan menghala ke Singapura, kedai ini terletak di sebelah kiri selepas persimpangan bertingkat dan ke Terminal Bas Larkin. Setentang dengan Court Mammoth Larkin (antara Court Mammoth tertua dan terawal di M'sia ni). Jalan ni jalan utama nak masuk ke JB dari utara atau kalau nak ke Tambak Johor - Jalan Tun Abdul Razak - Skudai kalau tak silap aku. Nak lagi tepat nama jalan tu tanya Uncle Google Maps ok!

Kalau ke JB, cuba korang cari tempat ni dan rasa Kacang Pool ni, tobat misti nak lagi!



2 comments :

Atia Adina said...

wow..menarik..teringin nak mencuba

SelatanSelat said...

Cuba le Atia kalau u ada/ke JB nanti. Mmg sedap!