Nuffnang Ads

Monday, September 6, 2010

Pantai Mersing

Atas nama "kerja", tadi aku ke Kluang, Johor. Puasa tak tinggal berapa hari je lagi, tapi aku kena handle satu kes di Mahkamah Majistret Kluang.

Hari pulak memang hujan sejak lepas sahur. Sejukkkkk je cuaca. Haus tu tidak le tapi lapar sket la. Sempat jumpa lagi bro "mytrajet74" di Court Kluang. Hehehe~

Bila dah tiba Kluang, tak sah kalau tak nampak Gunung Lambak. Tak sah jugak kalau tak nampak papan tanda "Mersing".

Bila nak pergi Mersing eh? Mersing mungkin tak se"hip" Cherating atau Kuala Terengganu, tapi bagi warga Johor yang mahu kelainan lanskap, Mersing, bagi aku menawarkan suasana Pantai Timur yang mendamaikan.

Hampir-hampir menyerupai cara hidup di Kuala Terengganu suasana di sana. Nasib baik ada bendera Merah-Putih-Biru Johor berkibar di pejabat-pejabat Kerajaan. Kalau tidak tobat aku ingat aku dekat Seberang Takir.

Jom, tengok gambar-gambar yang aku rakam di sana masa aku ke sana dulu. Kita tengok keunikan dan keaslian Pantai Tenglu...Jom!

Menghadap Laut China Selatan dan ke arah Selatan (Kota Tinggi)


Menghadap Ke Utara (Ke Arah Pantai Air Papan)


Juga menghala ke Air Papan


Bebunga Serombong Pagi


Pepohon Rhu Yang Meneduhkan

Di hadapan Pantai Tenglu ada berbelas pulau-pulau kecil. Yang satu ini bentuknya macam ibu mengandung berbaring.


No comments :