Nuffnang Ads

Monday, September 27, 2010

Kembali


Akhirnya, dapat jugak aku naikkan satu posting! Punyalah lama aku tak endahkan blog ni. Maklum saja, mulai dari 8hb September aku dah mula cuti raya sampai lah ke 19hb Sept. Lepas tu sibuk sambung beraya sikit-sikit dan memenuhi undangan beraya dan ke rumah terbuka.

Macamana raya korang? Ok? Alhamdulillah semuanya baik bagi aku. Dari segi persediaan, merayakan sampailah ke aspek penjagaan kesihatan, makanan dan pemanduan. Bukan apa, di waktu sibuk cuti raya ni, banyak perkara boleh berlaku. Walhal jangka masanya singkat saja.Tapi hujung-hujung cuti tu hinggap jugak demam panas sekejap dalam 2 hari - Pewai aku dibuatnya!

Mulai 20hb September pulak kerja menimbun dah tunggu. Kerja tetap kerja, tak kira raya kita meriah ke tidak ke, ala kadar ke atau grand gila ke. Itu dah jadi mata pencarian. Kalau tidak soru miss.Cuma bila dah lama cuti, rasa malas dan berkarat sikit bila nak mula kerja semula.

Apa resolusi lepas Puasa dan Raya tahun ini? Menguatkan usaha, tingkatkan prestasi kerja, kurangkan liabiliti kewangan dan memperuntukkan Quality Time untuk keluarga. Kurangkan makan dan banyakkan exercise. Insya-allah.

Apa pun, Syawal masih berbaki seminggu lebih. Kalau ada rumah saudara mara yang belum diziarahi, masih ada masa utk berbuat demikian. Seperti biasa, berhati-hati memandu ok!

Selamat Meneruskan Kemeriahan Syawal!

No comments :